donderdag 20 oktober 2011

Begin opzet Spread 2




Eindelijk voelt de boot wat beter qua vorm, ik had er nogal moeite mee. No steeds is het niet helemaal... maar ik had de boot eerst te klein, en dat is ie misschien nog steeds wel... ik weet het niet.... zucht. Er moet nog een hoop gebeuren maar ik ga vandaag langer door.


Probleem: ik zit dus te worstelen met de grootte van de boot. Maar ook met de verhoging in het landschap. Zou ik het kunnen doen dat de kade een beetje onder de lijn ligt? Dat de ooghoogte de echte ooghoogte is van de mensen op de verhoging? Dat lost een hoop op namelijk....




1 opmerking:

  1. Moeilijke vorm hè, zo'n drakkar; ik vond het ook knap lastig. Het formaat lijkt me heel aardig.
    Maar wat bedoel je precies met die verhoging? Maak eens een schetsje om het te verduidelijken.
    Zo in twee delen vind ik het sowieso lastig om goed te beoordelen hoe de schets eruitziet qua perspectief. Maar de figuren zien er veelbelovend uit. Het schip in de verte heb je er wel heel erg tussen gepropt.
    Voor mijn gevoel zou je het geheel best wat kunnen laten zakken. Dan heb je onder de titel (op de horizon) meer ruimte.
    Groetjes
    John

    BeantwoordenVerwijderen