woensdag 7 september 2011

Begin opzet Spread 1.2



Dit is de VOORLOPIGE opzet. Let alsjeblieft niet op het gezicht, die word heel anders. Ik had in Verleden Land gezien dat de huizen zo vanaf de 3e eeuw toch de neiging hadden om een schuine zijkant te hebben, dus dat heb ik ook gedaan. Maar dat kan ik nog wel aanpassen. Verder ben ik nog niet helemaal zeker over het huis aan de linker kant. Ik heb het dak laten instorten. Op het grasveldje wil ik misschien nog restanten van een verbranding doen, maar dat weet ik nog niet. Verder heb ik er al vast wat mensen op gezet. Ik heb de weg in een slinger gedaan omdat er dan net wat meer op passen (dankje Ariane!) en het ook wat meer lijkt alsof ze in het dorp lopen. En met de achtergrond ben ik ook alvast een beetje begonnen. Als je naar foto's van (vooral) Limburg kijkt is er toch veel bebossing, en is het wat heuvel achtiger. De os klopt niet helemaal maar anders komt die er zo raar op. Zo beter?

1 opmerking:

  1. Goeiemorgen Rachelle,

    Was gistermiddag en -avond weg, dus ik kon niet eerder reageren.
    Deze huizen bevallen mij veel beter. Ook de zuilengalerij vind ik aannemelijker op deze manier. En ik vind de kop rechts juist mooi. De fibula is goed te zien. Prima.
    Het gaat heel erg de goeie kant uit zo.
    De plaats van de spieker bevalt me minder. Hij komt een beetje in de verdrukking.
    Het huis aan de linkerkant mag misschien wel wat minder lang, maar zo'n ingestort dak is goed. Misschien ook wat ongerief aan de andere huizen. Ze zien er nogal netjes uit.
    Wat ik links achter op het akkertje zie onder de kraai kan ik niet goed ontcijferen. Is dat een ploeg, of eergetouw zoals dat heet?
    Het uiterlijk van het landschap is een heel ander verhaal. Nederland - en vooral ook Limburg - zoals wij het heden ten dage kennen is bij uitstek een cultuurlandschap. Geheel en al door mensenhand gemaakt. Zelfs de Maas is in Limburg gecanaliseerd. In Brabant ook trouwens. Er is niet één stukje oerlandschap over.Ook de Hoge Veluwe en de heidevelden zijn cultuurlandschappen. Misschien kunnen we een enkele kwelder in Noord-Groningen nog als oerlandschap betitelen, daar wil ik vanaf zijn. Kortom, voor het landschap in jouw tekening heb je echt helemaal niks aan een referentie naar welk hedendaags Nederlands landschap dan ook.
    Dat wordt dus weer zoeken. Of een list verzinnen.
    Groet maar weer.
    John

    BeantwoordenVerwijderen