donderdag 15 september 2011

Begin opzet Spread 1.7



Tot zo ver ben ik nu. De hekjes zijn veranderd (soort van vlechtwerk), het been staat meer naar achteren (dat helpt inderdaad). Verder heb ik er nog vlug wat mensen in gezet. De geitjes onderin zou ik wel graag willen maken, maar ik weet het nog niet zeker.


En dan hebben we nog dat GAT naast het tekstvlak. Ik zit er over na te denken om daar twee kraaien te doen, om het zo wat dramatischer te maken (?) of wat dreigender. Verder zou ik echt niet weten wat ik daar zou moeten doen. Als ik daar een mens zou neerzetten zou het al gauw voor de twee kinderen terecht kunnen komen.


Op de kar wil ik misschien nog wat potten en doeken naast de vrouw zetten om het wat voller te laten lijken.

1 opmerking:

  1. Die hekjes zijn veel aannemelijker zo!
    ik zou er niet teveel dieren meer aan toevoegen. Eén in plaats van drie lijkt me voldoende. Ze hebben al kippen en een koe/os bij zich.
    Om de nogal strakke lijn vanaf de drie geitjes via het wiel en de os naar het huis van de hoofdman te doorbreken is het misschien aardig om de os naar de kinderen te laten kijken; zo ontstaat er ook een betere relatie van het linkerdeel met het rechterdeel. Het lijken nu nog wat losstaande situaties.
    In plaats van de twee kraaien (ook wat veel van het goede wellicht) zou je een vervallen hek kunnen tekenen met onder het tekstblok iets wat er over is van een akkertje of moestuin. Gereedschap? Hark, schoffel, hooivork? Je zou links het hek het water in kunnen laten aflopen. Of een aanlegsteigertje, of een paal(tje) in het water waar de kraai opzit? Of zoiets?
    Heb je trouwens ook rekening gehouden met de titel en het hoofdstuknummer?
    Ik vind de manier waarop je de kar hebt getekend erg mooi. Misschien is de haardracht van de jonge moeder iets te hedendaags, modieus?
    Het gaat nu alleen nog maar om details, Rachelle! Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen