donderdag 1 september 2011

Vooronderzoek Spread 1

Vandaag ben ik begonnen aan mijn vooronderzoek voor Spread 1. Het is echt een hele klus om informatie te vinden, of nouja, de juiste informatie.



Er staat veel informatie op het internet, maar vaak over net wat andere periodes.


Over kleding had ik wel genoeg informatie aan de bijlagen. Even in het kort: Veel tunieken, riemen en broches. En de mannen droegen broeken. In het boek 'the great migration' vond ik deze versierings voorbeeldjes, echt heel leuk!



Verder ben ik veel bezig geweest met het zoeken van wat algemene geschiedenis, maar vooral met het dorp. Het was in het begin echt een beetje moeilijk voor te stellen wat voor een bouwstijl er nou gebruikt werd. Bedankt voor de tip john! Ik ben erg benieuwd morgen of ik een beetje het goeie materiaal gevonden heb. De websites waren erg handig.
Wat me heel erg is opgevallen is dat men heel lang dezelfde technieken heeft gebruikt. De 'inheemse' dorpen hadden nog huizen vergelijkbaar met de ijzertijd, terwijl deze 550 jaar eerder was afgelopen. Het combineren van die bouwstijl met dat van de romeinen is me nog niet helemaal duidelijk.


Dit landschap had ik nog niet in de pdf gezet, maar de sfeer leek me misschien wel wat (aangezien het dorp vervallen moet zijn).


Op dit schilderij is koning Clovis te zien, hij heeft veel betekend voor de Franken. Op het schilderij kun je goed de laarzen zien die ze toen gebruikten. Ook zijn er potten te zien, en die heb ik ook nodig als voorbeeld. Maar de gebouwen op de achtergrond zijn wat te modern of voor rijkere mensen, toch? Dit is een voorbeeld van hoe de landerijen er toen uit zagen. En een mooie tekening.



Het verloop van tijd met hetzelfde stukje land.


Dit is een miniatuur van een boerderij. Ik heb verschillende soorten boerderijen gevonden, maar vaak lijkt de constructie het zelfde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten